Мета: поглибити знання учнів, отримані на попередніх уроках; формувати вміння використовувати набуті знання при розв’язування задач; розвинути пізнавальний інтерес учнів.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
\
\
Хід уроку
1. Перевірка домашнього завдання
№ 255 (виконати біля дошки)
2. Актуалізація опорних знань
Питання до класу (усні вправи):
- Що таке арифметична прогресія?
- Які ви знаєте властивості арифметичної прогресії?
- Які ви знаєте способи задання арифм. пр.?
- Згадайте формулу п-го члена арифм. пр. (впр. 1, 2)
3. Мотивація навчальної діяльності
Відома математична легенда розповідає, що в одній з саксонських народних шкіл трапився такий випадок. Вчитель, бажаючи зайняти учнів на цілий урок, запропонував їм додати числа від 1 до 100. Не встиг учитель написати умову задачі на дошці, як один учень встав і поклав свою грифельну дошку з відповіддю. Слід зауважити, що в народних школах кожен учень мав свою іменну грифельну дошку. Коли учень виконував завдання, він клав свою грифельну дошку в кучу на столі вчителя зверху. Перевіряючи розв’язки, вчитель знав, що учень, чия дошка лягла зверху, зробив завдання останній, а чия дошка лежала знизу – перший. Звичайно, вчитель спершу розгнівався, вирішивши, що учень полінився рахувати і здав свою дошку для того, щоб не робити завдання. Однак на його здивування, правильна відповідь була лише на грифельній дошці, що лежала в самому низу. Учня, що швидко і вірно вирішив задачу звали Карл Фрідріх Гаус, який потім став одним із найвідоміших математиків світу.
4. Формування знань
S = а1+ а2 + … +аN-1 +аN
S = аN+аN-1+ …+ а2 + а1
—————————————————
2S=(а1+аN)+(а2+аN-1)+…+(аN+а1)
2S = (аN+а1) • N
Формулу через а1 і d вивести самостійно.
5. Закріплення знань
№ 261 (г – д), № 262 (г)
Додатково № 253
6. Підсумок уроку
7. Домашнє завдання
Опрацювати §16,
Виконати № 261 (а – в), № 262 (а – в), № 260.