Мета: узагальнити досвід учнів, набутий під час вивчення теми „Геометрична прогресія”; відпрацювати навички розв’язування задач з теми; розвинути пізнавальний інтерес учнів.
Тип уроку: узагальнення і систематизація знань.
\
\
Хід уроку
1. Перевірка домашнього завдання
№ 295 (г)
2. Відтворення знань
Кожен учень задає класу одне питання з теми.
3. Закріплення знань
№ 301 (в)
Записати у вигляді звичайного дробу нескінченний періодичний десятковий дріб.
1) Запишемо десятковий дріб через суму звичайних дробів:
2) Випишемо послідовності і визначимо їх вид:
а) виписуємо першу послідовність
|q|<1, отже дана послідовність – нескінченно спадна геометрична прогресія
б) Визначаємо вигляд другої послідовності:
то
|q|<1, отже дана послідовність – нескінченно спадна геометрична прогресія
3) Знайдемо суму прогресій:
4) Запишемо десятковий дріб у вигляді звичайного:
4. Формування вмінь
1) Задача:
Записати у вигляді звичайного дробу нескінченний періодичний десятковий дріб: 6,(43).
2) В 69 № 21 (збірник ДПА)
Між числами 4 і 2500 вставте три таких числа, щоб вони разом із даними числами утворювали геометричну прогресію.
3) Додатково № 295 (д)
1. Перетворюємо вираз (шукаємо формули, що можна перетворити):
2. Скоротити вираз:
5, 9, …, 4N+1 – арифметична прогресія
а1=5, аN=4N+1. Звідси
5. Підсумок уроку
6. Домашнє завдання
Повторити §17, 18,
Виконати № 300, № 778, № 788.