В 2008 році я почала викладати інформатику в школі для дітей з 3 по 11 кл. Так як за державною програмою інформатика тоді викладалась лише в старших класах, то я отримала можливість донести до дітей ту інформацію, яку вважала необхідною і корисною для них. Для цього мені потрібно було розробити свою авторську програму і погодити її з методистом.
Так я і зробила…
\
\
Можливо на даний момент ця програма уже не актуальна. Але це мій досвід.
За цією програмою я працювала два роки, доки не перейшла в іншу школу.
Всю програму публікувати на цій сторінці не буду, так як в ній багато таблиць. А я дуже не люблю працювати з таблицями на сайті.
Кому буде цікаво отримати всю програму, в кінці статті буде посилання на скачування повної версії.
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Інформаційні технології стали невід`ємною частиною життя суспільства. Важко уявити життя без комп’ютера, Інтернету. Діти уже в дошкільному віці знають, що є така «іграшка», як комп’ютер. Але, нажаль, для більшості школярів (особливо сільської місцевості) комп’ютер – це ігри, відео і музика. Вони навіть не здогадуються, як комп’ютер може допомогти під час навчальної діяльності, скільки в нього є цікавих функцій. Тому однією з провідних цілей викладання інформатики в школі має бути розкриття перед дітьми якнайбільше можливостей комп’ютерної техніки, допомогти дітям розкрити свої творчі здібності ще з раннього віку, показати дітям, що кожен з них може стати талановитим художником, дизайнером, програмістом, відео- та музичним редактором тощо, і як їм в цьому може допомогти комп’ютер.
Представлена програма з інформатики передбачає здійснення базової підготовки учнів до використання комп’ютерів в навчальній діяльності і повсякденному житті. В основу даної програми покладено навчальні програми з інформатики для учнів 9-12 класів авторів І.О. Завадського, Ю.О. Дорошенка та Ж.В. Потапової. Програма розрахована на вивчення інформатики учнями 5-12 класів в об’ємі 1 година на тиждень. Майже на кожному уроці інформатики передбачається практична робота учнів на комп’ютерах: для 5-8 класів до 20 хв., для 9-12 – до 30 хв (відповідно до санітарних норм щодо тривалості безперервної роботи за комп’ютером учнів даної вікової категорії).
Мета курсу:
- – ознайомити учнів з роллю нових інформаційних технологій у сучасному виробництві, науці, суспільному житті та перспективами розвитку обчислювальної техніки;
- – формувати в учнів знання, уміння і навички, необхідні для раціонального використання засобів сучасних інформаційних технологій у процесі навчально-пізнавальної діяльності, при розв’язанні задач, пов’язаних з опрацюванням інформації, її пошуком, систематизацією, зберіганням, поданням, передаванням;
- – розвинути в учнів інтерес до подальшого вивчення інформаційних технологій.
Цілі курсу:
-
вміти ефективно розв’язувати свої проблеми за допомогою готових програмних засобів;
-
знати принципи побудови і роботи ЕОМ;
-
етичне ставлення до використання комп’ютера;
-
почувати впевненість в оволодінні можливостями комп’ютерів;
-
вміти оцінювати переваги, недоліки і обмеження того чи іншого конкретного випадку використання комп’ютерів;
-
ознайомити з основними поняттями алгоритмізації;
-
формувати навички складання, редагування та виконання програм;
-
набути уявлення про навички, необхідні при опрацюванні інформації і розв’язанні задач.
Навчальний план
№ з/п |
Тема |
Кількість годин |
|||||||
5 кл. |
6 кл. |
7 кл. |
8 кл. |
9 кл. |
10 кл. |
11 кл. |
12 кл. |
||
1. | Інформація. Інформаційні процеси та системи | 3 | 3 | 2 | |||||
2. | Апаратне забезпечення інформаційних систем | 4 | 3 | ||||||
3. | Системне програмне забезпечення | 6 | 6 | ||||||
4. | Основи роботи з текстовою інформацією | 6 | 2 | ||||||
4.1. | Отримання навичок введення тексту. Текстовий редактор Блокнот | 2 | |||||||
4.2. | Текстовий редактор WordPad | 4 | |||||||
5. | Текстовий процесор | 9 | 7 | ||||||
6. | Комп’ютерна графіка | 12 | 16 | ||||||
6.1. | Графічний редактор Paint | 8 | |||||||
6.2. | Графічний редактор Microsoft Photo Editor | 4 | |||||||
6.3. | Засоби перегляду й перетворення графічної інформації | 2 | |||||||
6.4. | Основи растрової графіки | 6 | |||||||
6.5. | Основи векторної графіки | 8 | |||||||
7. | Комп’ютерні презентації | 10 | 4 | ||||||
8. | Обробка мультимедійних даних | 8 | |||||||
8.1. | Загальні поняття | 1 | |||||||
8.2. | Робота з музичними редакторами | 2 | |||||||
8.3. | Обробка відеофайлів | 5 | |||||||
9. | Створення комп’ютерних публікацій | 5 | |||||||
10. | Системи обробки табличної інформації | 7 | 7 | ||||||
10.1. | Електронні таблиці. Табличний процесор | 2 | |||||||
10.2. | Аналіз даних у середовищі табличного процесора | 5 | |||||||
11. | Бази даних | 11 | |||||||
12. | Математичні основи інформатики | 7 | 6 | ||||||
13. | Програмні засоби для математичних обчислень | 6 | |||||||
14. | Комп’ютерні мережі | 2 | 8 | ||||||
14.1. | Поняття про комп’ютерні мережі. Робота в локальній мережі | 2 | |||||||
14.2. | Основи Інтернету. Всесвітня павутина й пошук в Інтернеті | 6 | |||||||
15. | Інформаційні технології у навчанні | 3 | |||||||
15.1. | Навчання в Інтернеті | 1 | |||||||
15.2. | Програмні засоби навчання іноземних мов | 2 | |||||||
16. | Створення, публікація й підтримка веб-ресурсів | 16 | 11 | ||||||
16.1. | Мова HTML | 10 | |||||||
16.2. | Мова CSS | 6 | |||||||
16.3. | Автоматизоване створення й публікація веб-ресурсів | 4 | |||||||
16.4. | Основи веб-дизайну | 7 | |||||||
17. | Служби Інтернету | 7 | |||||||
17.1. | Електронна пошта | 3 | |||||||
17.2. | Інтерактивне спілкування | 4 | |||||||
18. | Основи інформаційної безпеки | 4 | |||||||
19. | Алгоритми й структури даних | 7 | 8 | ||||||
20. | Проектування й розробка ПЗ | 18 | |||||||
20.1. | Засоби візуальної розробки програм | 8 | |||||||
20.2. | Основи структурного програмування | 10 | |||||||
21. | Основи об’єктно-орієнтованого аналізу і проектування | 7 | |||||||
22. | Службове програмне забезпечення | 4 | |||||||
23. | Інформаційні технології у проектній діяльності | 4 | |||||||
23.1. | Інтегроване використання засобів обробки документів | 2 | |||||||
23.2. | Спільна робота з документами. Розробка колективного проекту з використанням кількох інформаційних технологій | 2 | |||||||
Резерв часу |
4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 2 | 5 | |
Всього |
35 | 35 | 35 | 35 | 35 | 35 | 35 | 35 |
Закачати програму можно за посиланням: Програма з Інформатики для 5-12 класів