Мета: ознайомити учнів з поняттям послідовності. формувати вміння використовувати набуті знання при розв’язування задач.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
\
\
Хід уроку
1. Актуалізація опорних знань
Запитання до класу:
Що зображено на малюнку?
А якщо перекласти числа в такому порядку, що отримаємо?
2. Мотивація навчальної діяльності
3. Формування знань
Основні поняття теми.
Множина чисел, що містить п дійсних чисел, або нескінченна множина дійсних чисел, записана в певному порядку, називається послідовність.
2; 4; 6; 8; … – послідовність парних чисел;
1; 2; 3; 4; … – послідовність натуральних чисел.
Числа, що утворюють послідовність називаються її членами і позначаються буквою з індексом.
а5, b10,…
22, 24, 26, …, 48. 15, 20, 25, … . 2, -2, -6, -10.
Способи задання послідовностей:
- таблицею
п | 1 | 2 | 3 | 4 |
ап | -10 | -5 | 0 | 5 |
- формулою п-го члена (ап=5п);
- описовий (послідовність парних чисел, більших 10 і менших 20).
Послідовність називається зростаючою, якщо кожний її член, починаючи з другого, більший від попереднього.
Послідовність називається спадною, якщо кожний її член, починаючи з другого, менший від попереднього.
4. Закріплення знань
№ 235, 236, 238, 240, 243, 245 (б).
5. Підсумок уроку
6. Домашнє завдання
№ 234, 237, 242, 245 (а), 247*.