Перший урок з інформатики у II семестрі 2011-2012 н.р., проведений у 8 класі. На цьому уроці учні повторили правила техніки безпеки життєдіяльності в кабінеті інформатики. А також ознайомились з поняттями “презентація” та “засоби презентаційної графіки”.
…..
Тема. Правила з техніки безпеки життєдіяльності в кабінеті інформатики. Засоби презентаційної графіки
Мета:
- навчальна: повторити правила поведінки в кабінеті інформатики; вивчити поняття комп’ютерної презентації; ознайомитись з історією розвитку засобів демонстрації презентацій; видами комп’ютерних презентацій; розглянути програмні засоби створення комп’ютерних презентацій та можливості засобів презентаційної графіки;
- розвиваюча: розвиток загальнокультурної компетенції, навчально-пізнавальної компетенції, комунікативної компетенції, компетенції особистісного самовдосконалення;
- виховна: виховання загальної культури.
Хід уроку
І Організаційний момент
ІІ Техніка безпеки
Повторити правила поводження в кабінеті інформатики за допомогою презентації «ТБ в комп’ютерному класі»: За допомогою слайдів учні самостійно згадують і пояснюють правила поведінки.
Загальні правила техніки безпеки
У кабінеті інформатики встановлено дорогу та складну апаратуру, що потребує обережного ставлення. Неправильне поводження з кабелями. моніторами та іншими пристроями може призвести до важких уражень електричним струмом, а також спричинити загоряння.
- Переконайтеся, що місце, де ви працюватимете, та обладнання не мають пошкоджень. Зошит, підручник та інше приладдя розкладіть на столі так, щоб вони не заважали роботі. Після завершення заняття приберіть робоче місце.
- У разі виявлення несправності апаратури (появи незвичного звуку, відключення тощо) негайно припиніть роботу та повідомте про це вчителя. Не намагайтеся самостійно усунути несправність.
- У разі отримання травми та поганого самопочуття негайно повідомте про це вчителя.
Учням забороняється:
- торкатися роз’ємів з’єднувальних кабелів;
- братися за проводи електроживлення і торкатися пристроїв заземлення;
- торкатися екрана та задньої стінки монітора чи клавіатури;
- класти на монітор чи клавіатуру будь-які предмети.
Організація робочого місця
Щоб не зашкодити своєму здоров’ю, дотримуйтеся таких рекомендацій:
- Неправильне сидіння за комп’ютером може спричинити біль у плечах та попереку. Тому сидіть вільно, без напруження, але рівно, не схиляючись уперед та не надто спираючись па спинку стільця. Ноги ставте на підлогу одну біля другої, не витягуйте їх та не підгинайте.
- Якщо висота стільця регулюється, її слід установити такою, щоб кут між плечем та передпліччям був трохи більше прямого. Тулуб має бути на відстані 15-16 см від стола, лінія погляду — спрямована в центр екрана. Якщо ви постійно носите окуляри, працюйте в них.
- Плечі під час роботи необхідно розслабити, лікті повинні торкатися тулуба. Передпліччя мають розташовуватися на тій самій висоті, що й клавіатура.
- Під час напруженої та тривалої роботи очі втомлюються, тому періодично слід відводити погляд від екрана та дивитися на віддалені предмети.
ІІІ Мотивація навчальної діяльності
Для покращення сприйняття повідомлень доповідачі здавна застосовували ілюстративний матеріал. Раніше, за відсутності технічних засобів, під час доповіді широко використовували виготовлені вручну або друкарським способом схеми, карти, таблиці, графіки, діаграми тощо. В наш час цей процес можна спростити, підготувавши для демонстрації комп’ютерну презентацію. Одну з таких презентацій ви мали можливість переглянути кілька хвилин тому (при повторенні правил поведінки в кабінеті інформатики). Наступні 14 уроків ми з вами будемо вчитись створювати презентації.
Як ви думаєте, чи згодяться ці знання та вміння вам в подальшому житті та навчальній діяльності?
Де можуть знадобитися вам такі вміння?
ІV Вивчення нового матеріалу
Презентація (англ. presentation – представлення) – це захід, на якому відбувається представлення чого-небудь нового: ідеї, проекту, продукції, товару тощо.
Раніше для демонстрації презентацій використовувались виготовлені з паперу схеми, плакати, таблиці, карти. Потім зявились технічні засоби, такі як діапроектори – відтворювали зображення з фотоплівок та діапозитивів; та графопроектори (кодоскопи) – відтворювали зображення з прозорих плівок (слайдів або транспарантів), розміром близьких до А4 формату.
На початку 1980-х років для друку діапозитивів та плівок почали використовувати комп’ютерні програми; згодом, з розвитком комп’ютерної техніки, почали створювати спеціальні електронні документи для демонстрації свого виступу на екрані комп’ютера. Ці документи отримали назву комп’ютерних презентацій.
Комп’ютерна презентація – це документ, який використовують для подання широкій аудиторії інформації в наочному і лаконічному вигляді.
В наш час для демонстрації комп’ютерних презентацій використовують комп’ютери, мультимедійні проектори, мультимедійні та інтерактивні дошки тощо.
Для створення комп’ютерних презентацій використовують засоби презентаційної графіки – спеціальні програми, призначені для створення зображень та їх показу на екрані, підготовки слайд-фільмів, мультфільмів, їх редагування.
Комп’ютерні презентації бувають двох видів: слайдові та потокові.
Слайдова презентація розробляється і демонструється як послідовність слайдів, що по черзі відтворюються за вказівкою користувача.
Слайд – це окрема екранна сторінка, яка може містити текстові, графічні, відео-, звукові об’єкти та гіперпосилання.
Потокова презентація — це набір кадрів, які відтворюються автоматично, змінюючи один одного через чітко визначені проміжки часу.
По своїй суті слайдові презентація нагадує набір фотографій, а потокова – кінофільм.
Засоби створення потокових презентацій мають більш потужні можливості – це і створення анімаційних зображень, мультфільмів, відеороликів, ігор тощо. Натомість основною перевагою створення слайдових презентацій є простота їх створення та легкість в керуванні відтворенням, тоді як для налаштування відображення потокових презентацій потрібно створювати спеціальні кнопки, стоп-кадри, володіти основами програмування.
До засобів створення слайдових презентацій відносять: Microsoft Office PowerPoint, OpenOffice.org Impress, Powerbullet Presenter, ProShow Producer, PPT CREATE, Quick Slide Show, MySlideShow.
Засоби створення потокових презентацій: Adobe Flash, Microsoft Movie Maker, Macromedia Flash, AnFX Visual Design, Virtual Tour Builder.
Основні можливості засобів презентаційної графіки:
- Включення до слайдів текстів, графічних зображень, відео і звукових об’єктів;
- Редагування та форматування об’єктів презентації;
- Використання шаблонів і стилів оформлення слайдів;
- Застосування ефектів анімації до об’єктів презентації;
- Налаштування послідовності та тривалості відображення об’єктів;
- Демонстрація створеної презентації;
- Підготовка до друку слайдів презентації;
- Збереження презентації у файлах різних форматів.
V Закріплення нового матеріалу
1. Назвіть вид продемонстрованої презентації (демонстрація презентацій)
2. Укажіть, яку презентацію — слайдову чи потокову — краще створити в перелічених нижче випадках:
- 1) ви збираєтеся подати у вигляді презентації фотоальбом і надіслати файл презентації своїм друзям;
- 2) ви створюєте презентацію улюбленого кінофільму, яку надалі демонструватимете широкій аудиторії
- 3) вам необхідно створити презентацію для уроку хімії, в якій демонструватиметься хід проведення хімічних дослідів.
VІ Підсумки уроку
Що сьогодні повторили на уроці?
Що сьогодні нового дізналися на уроці?
Контрольні запитання:
- Як засоби демонстрації презентацій ви знаєте?
- Що таке презентація?
- Які існують види презентацій? Опишіть їх.
- Назвіть основні об’єкти кожного виду презентацій.
- Назвіть засоби створення комп’ютерних презентацій, які ви знаєте.
VІІ Домашнє завдання
Вивчити види та можливості засобів створення презентацій (Теорія з теми: Засоби презентаційної графіки)
Повторити системи опрацювання текстів та їх можливості.