Чотири варіанти різнорівневих завдань, які я підготувала на контрольну роботу з теми “Елементи прикладної математики” (алгебра) для учнів 9 класу за часів моєї роботи в сільській школі. Перші шість завдань кожного варіанту – у вигляді тестів.
.
.
Варіант 1
І-ІІ. Початковий та середній рівні навчальних досягнень
(Виберіть одну правильну відповідь)
1. Яке з наведених рівнянь може бути математичною моделлю реальної ситуації: «Змішали х г 30%-го і у г 15%-го розчину борної кислоти і отримали 450 г 20%-го розчину»?
А | Б | В | Г |
0,3х+0,15у=450·0,2 | (30+15)·(х+у)=450·20 | 30х+15у=450 |
2. У скільки разів збільшиться величина, якщо її збільшити на 100%?
А | Б | В | Г |
у 100 разів | у 50 разів | у 2 рази | у 1,5 рази |
3. Людське тіло містить 70% води. Скільки кілограмів води в тілі людини масою 80 кг?
А | Б | В | Г |
5,6 кг | 56 кг | 24 кг | 2,4 кг |
4. З наведених подій укажіть випадкову подію:
А | Б | В | Г |
У листопаді випав сніг | У собаки ви-росли крила | Після 31 серпня одразу настане 1 вересня | Під час двох вистрілів відбулося три влучення в ціль |
5. У коробці лежать 12 кольорових олівців, з яких 2 – сині. Яка ймовірність того, що навмання взятий з коробки олівець буде синім?
А | Б | В | Г |
6. Знайдіть середнє значення вибірки: 2; 4; 6; 6; 6; 7; 9; 9; 11.
А | Б | В | Г |
6 | 6,6 |
ІІІ. Достатній рівень навчальних досягнень
7. У двох бідонах 24 л молока. Скільки літрів молока в кожному бідоні, якщо 15% першого дорівнює 75% другого.
8. На різних полях області пшениця має таку врожайність (кількість центнерів з одного гектара): 32; 28; 30; 35; 29; 31; 36; 29; 32; 28; 30; 30; 29, 32; 32. Подайте ці дані у вигляді таблиці, гістограми та полігона. Знайдіть відносну частоту, моду, медіану та середнє значення.
ІV. Високий рівень навчальних досягнень
9. Початковий внесок у 400 гривень банк щорічно збільшує на 15%. Яким стане внесок через чотири роки?
10. У скриньці а чорних і b білих кульок. Яка ймовірність того, що одна навмання взята зі скриньки кулька буде білою?
Варіант 2
І-ІІ. Початковий та середній рівні навчальних досягнень
(Виберіть одну правильну відповідь)
1. Яке з наведених рівнянь може бути математичною моделлю реальної ситуації: «Автомобіль їхав а год зі швидкістю 60 км/год і b год зі швидкістю 75 км/год і подолав відстань 510 км»?
А | Б | В | Г |
60а+75b=510 | (а+b)·(60+75)=510 |
2. У скільки разів збільшиться величина, якщо її збільшити на 200%?
А | Б | В | Г |
у 200 разів | у 100 разів | у 2 рази | у 3 рази |
3. Із 30 учнів класу на уроці присутні 27. Який відсоток учнів класу становлять присутні?
А | Б | В | Г |
10% | 90% | 75% | 80% |
4. З наведених подій укажіть випадкову подію:
А | Б | В | Г |
На каштані розвітли троянди | За підкидання монети випав герб | До школи завітав рожевий слон | Після 31 грудня одразу настає 1 січня |
5. У класі 27 учнів, із них три – на ім’я Максим. Яка ймовірність того, що учня, якого навмання викликали до дошки, зватимуть Максим?
А | Б | В | Г |
6. Знайдіть середнє значення вибірки: 6; 12; 6; 7; 8; 1; 8; 2; 13; 8; 10.
А | Б | В | Г |
7 | 8 |
ІІІ. Достатній рівень навчальних досягнень
7. Змішали 24 г 2%-го розчину і 6 г 7%-го розчину тієї самої речовини. Обчисліть відсоткову концентрацію речовини в розчині.
8. За результатами тестування учні одержали такі оцінки: 9; 4; 7; 9; 9; 6; 7; 8; 9; 11; 5; 7; 6, 8; 9; 6; 8; 7; 7; 9; 10; 8; 7; 6; 5; 10; 11; 7; 9; 6. Подайте ці дані у вигляді таблиці, гістограми та полігона. Знайдіть відносну частоту, моду, медіану та середнє значення.
ІV. Високий рівень навчальних досягнень
9. Ціна на непроданий товар щомісячно знижується на 5%. Початкова ціна товару 800% грн. Якою стане ціна на цей товар через 3 місяці за умови, що він не буде проданий раніше?
10. Зі скриньки, що містить а чорних і b білих кульок, одну за одною виймають всі кульки, крім однієї. Яка ймовірність того, що кулька, яка залишилась в скриньці, буде чорною?
Варіант 3
І-ІІ. Початковий та середній рівні навчальних досягнень
(Виберіть одну правильну відповідь)
1. Яке з наведених рівнянь може бути математичною моделлю реальної ситуації: «Турист ішов а км зі швидкістю 5 км/год і b км зі швидкістю 4 км/год і на весь шлях витратив 6 годин»?
А | Б | В | Г |
5а+4b=6 | (а+b)·(4+5)=6 |
2. У скільки разів зменшиться величина, якщо її зменшити на 50%?
А | Б | В | Г |
у 0,5 рази | у 50 разів | у 2 рази | у 1,5 рази |
3. В саду росте 15 яблунь, що складає 30% усіх дерев саду. Скільки дерев росте в саду?
А | Б | В | Г |
45 дерев | 50 дерев | 48 дерев | 52 дерева |
4. З наведених подій укажіть випадкову подію:
А | Б | В | Г |
Після 1 вересня одразу настає 31 травня | Під час двох пострілів відбулося одне влучення в ціль | У кішки народились цуценята | Під час зливи дерева стали мокрими |
5. У класі 28 учнів, із них 15 – хлопці. Яка ймовірність того, що першим учнем, який уранці увійшов до класу, буде хлопець?
А | Б | В | Г |
6. Знайдіть середнє значення вибірки: 3; 12; 14; 21; 0; 16; 2; 3; 7; 4; 3; 2.
А | Б | В | Г |
3,5 | 7,25 | 4 |
ІІІ. Достатній рівень навчальних досягнень
7. Вкладник поклав 1500 грн у банк на різні рахунки – під 7% і під 10% річних. Через рік він отримав 120 грн відсоткових грошей. Скільки гривень він поклав на кожен рахунок?
8. Вимірявши зріст учнів у класі, одержали такі результати (у сантиметрах): 168; 166; 167; 165; 169; 162; 163; 164; 169; 167; 162; 163; 165, 164; 166; 167; 168; 170; 169; 166; 165; 163; 164; 169. Подайте ці дані у вигляді таблиці, гістограми та полігона. Знайдіть відносну частоту, моду, медіану та середнє значення.
ІV. Високий рівень навчальних досягнень
9. Вкладник поклав до банку 1000 грн під 8% річних. Скільки грошей він зможе одержати через три роки?
10. Гральний кубик кидається один раз. Знайти ймовірність того, що випаде не більше, ніж 5 очок.
Варіант 4
І-ІІ. Початковий та середній рівні навчальних досягнень
(Виберіть одну правильну відповідь)
1. Яке з наведених рівнянь може бути математичною моделлю реальної ситуації: «Вкладник вніс до банку А грн під 3% річних і через 5 років одержав В грн»?
А | Б | В | Г |
В=А·(1+0,3)5 | А=В·(1+0,03)5 | В=А·(1+0,03)5 |
2. У скільки разів зменшиться величина, якщо її зменшити на 75%?
А | Б | В | Г |
у 75 разів | у 3 рази | у 2 рази | у 4 рази |
3. У класі 25 учнів, із них 22 учні займаються спортом. Який відсоток усіх учнів класу становлять спортсмени?
А | Б | В | Г |
97% | 70% | 88% | 92% |
4. З наведених подій укажіть випадкову подію:
А | Б | В | Г |
З 25 учнів класу 30 учнів одержали оцінку 12 | Після 28 лютого одразу настане 1 березня | Вода закипає при температурі 0°С | Різниця квадратів двох виразів дорівнює добутку їх суми і різниці |
5. На полиці стоїть 10 книг, із них дві – з математики. Яка ймовірність того, що навмання взята з полиці книга буде книгою з математики?
А | Б | В | Г |
6. Знайдіть середнє значення вибірки: 7; 11; 13; 3; 7; 2; 7; 3; 32; 37; 5; 9.
А | Б | В | Г |
7 | 11 | 12 |
ІІІ. Достатній рівень навчальних досягнень
7. Шматок сплаву міді з оловом вагою 12 кг містить 45% міді. Скільки кілограмів чистого олова потрібно додати, щоб отримати новий сплав, що містить 40% міді?
8. На різних ділянках насіння огірків має таку схожість (у відсотках): 97; 96; 97; 98; 98; 95; 96; 95; 97; 98; 95; 97; 96; 97; 96. Подайте ці дані у вигляді таблиці, гістограми та полігона. Знайдіть відносну частоту, моду, медіану та середнє значення.
ІV. Високий рівень навчальних досягнень
9. Що вигідніше: покласти в банк 1000 грн на 2 роки під 12% річних чи на 3 роки під 7% річних?
10. Гральний кубик кидається один раз. Знайти ймовірність того, що випаде парне число очок.