Тема: Наближені обчислення. Похибка наближення. Відносна похибка.
Мета: ознайомити учнів з наближеними значеннями чисел і величин, розвивати навички обчислення абсолютної та відносної похибок, прищеплювати інтерес до математики.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
\
\
Хід уроку
1. Організаційний момент
2. Перевірка домашнього завдання
Виконати біля дошки з поясненнями №314 (в)
3. Актуалізація опорних знань
Всі учні по черзі виконують біля дошки округлення чисел 873,4519 та 1199,1199 з точністю
до сотих; до десятків; до цілих; до десятих; до сотень; до тисячних.
4. Мотивація навчальної діяльності
5. Формування знань
Основні поняття теми
Усі знайдені в попередній вправі числа називаються наближеними значеннями чисел 873,4519 та 1199,1199 відповідно.
Наближені значення з’являються найчастіше в процесі вимірювальних робіт: довжини, маси, температури тощо.
Якщо х≈а, то │а-х│ називається абсолютною похибкою наближення; а відношення абсолютної похибки до точного значення числа │а-х│/х – відносною похибкою наближення.
Якщо точне значення величини невідоме, то вказують межу абсолютної похибки – число, яке не перевищує абсолютна похибка.
Якщо х=y±α, можна записати як y-α≤x≤y+α, і навпаки – якщо a≤x≤b, то х=y±α, де α=(b-a)/2, y=b-α=a+α.
6. Закріплення знань
№ 323, 325 – усно;
№ 326 – письмово (6 балів)
№ 328 – усно;
№ 335 (ґ, б)
Додатково – №336.
7. Підсумок уроку
8. Домашнє завдання
Опрацювати §20, стр.86-87;
Виконати № 324, 327, 335 (а-г).