При викладанні інформатики в школі я практикувала домашні творчі роботи з кожної теми. Тобто на першому уроці нового розділу давала дітям завдання, яке вони повинні були виконувати на протязі всього часу вивчення цієї теми, доповнюючи свою роботу новими елементами, удосконалюючи її.
Так, при вивченні теми “Текстовий процесор Microsoft Word” у 8 класі (2011-2012 н.р.) учні, які претендували на високі бали, повинні були на останньому уроці презентувати свою творчу роботу, завданням якої було оформити титульний аркуш (1 сторінка А4 формату) та буклет з двома чи трьома фальцами (ще 2 сторінки А4) в одному документі. При оформленні роботи необхідно було використовувати всі знання і вміння, яких діти набували з кожним уроком.
…..
Як учні 8 класу справились з творчим завданням з Microsoft Word по створенню буклета
Творчу роботу підготувало 5 учнів 8 класу. Завданням роботи було написати короткий реферат на одну із заданих тем та оформити його у вигляді буклету з додаванням титульного аркуша. Всього потрібно було оформити один трьох сторінковий документ Microsoft Word.
Але, на жаль, лише один учень правильно зрозумів завдання творчої роботи та підготував один документ. Інші 4 учні оформили титульний аркуш і буклет у двох різних документах.
Нижче наведено скріншоти учнівських робіт з увімкненими недрукованими символами.
Творчі роботи учнів
Учень 1


Учень 2

Учень 3


Учень 4


Учень 5


Аналіз творчої роботи
Домашня творча робота була не обов’язковою до виконання. Вона пропонувалась тим дітям, які не мали бажання виконувати контрольну роботу на уроці. Але наявність виконаної творчої роботи не позбавляла учнів можливості перевірити свої знання на контрольній роботі. Таким чином, ті учні, які були не впевнені в результатах свого домашнього проекту, могли також написати контрольну роботу, а в журнал заносився вищий бал.
Роботи дітей оцінювала за кожним критерієм окремо. Якщо завдання певного критерію було виконано вірно і повністю, то дитина отримувала 1 бал, якщо частково і з помилками – 0,5 бала, якщо взагалі не виконувалось або з великою кількістю помилок – то 0 балів.
Результати виконання роботи
Критерій | У1 | У2 | У3 | У4 | У5 | % вико-нання |
Параметри сторінки: поля по 1 см, формат аркушу А4 | 0,5 | 1 | 0,5 | 1 | 0 | 50% |
Наявність колонтитула | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 40% |
Вірно оформлений титульний аркуш | 1 | 1 | 1 | 1 | 0,5 | 90% |
При оформленні титульного аркуша використовувалось форматування абзаців | 0 | 1 | 0,5 | 1 | 0 | 50% |
Тема роботи розкрита повністю. Відсутні граматичні помилки | 1 | 0,5 | 1 | 1 | 0,5 | 70% |
Наявність форматування символів | 1 | 1 | 0,5 | 0,5 | 0 | 60% |
Буклет створений за допомогою колонок | 0,5 | 0,5 | 0,5 | 0,5 | 0,5 | 50% |
Текст роботи розбитий на колонки з двостороннім друком | 1 | 1 | 0,5 | 0,5 | 0,5 | 70% |
Наявність списків | 1 | 0 | 1 | 1 | 0 | 60% |
Багаторівневі списки | 0 | 0 | 1 | 1 | 0 | 40% |
Форматування списків | 0 | 0 | 1 | 0 | 0 | 20% |
Представлення та захист роботи | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 100% |
Кількість балів (оцінка): | 7,0 | 6,5 | 9,5 | 9,5 | 3,0 |
Як видно з таблиці, жоден з учнів не зміг виконати роботу повністю. Загалом, всі школярі змогли знайти та додати в документ інформацію з заданої теми, всі змогли на найпростішому рівні відформатувати текст (зокрема, змінити накреслення), оформити титульний аркуш та розбити текст на колонки. Що стосується складніших операцій форматування тексту, роботи з колонками та списками, перевірки правопису – з цими завданнями учні майже не впорались.
Завантажити всі дитячі роботи з аналізом українською можна за посиланням: Домашня творча робота з інформатики на тему “Текстовий процесор Microsoft Word”